NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E&R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, The Netherlands
0031416751393

קנו את המכונית הקלאסית שלכם בבטחה באינטרנט | צרו איתנו קשר באמצעות דואר אלקטרוני או טלפון | בשל תקנות covid-19 אולם התצוגה שלנו סגור
עבור למלאי למכור את הרכב שלי

יגואר XK120

יגואר XK120 היא מכונית ספורט המיוצרת על ידי יגואר בין השנים 1948-1954. זו הייתה מכונית הספורט הראשונה של יגואר מאז ה- SS 100, שהפסיקה את ייצורה בשנת 1940. ה- XK120 הושק הן כמפתח דו-מושבי ורודסטר בתערוכת הרכב בלונדון בשנת 2 כמכונית ראווה למנוע החדש של יגואר XK. מכונית התצוגה הייתה האב-טיפוס הראשון שנראה כמעט זהה למכוניות הייצור, אלא שהעמודים החיצוניים הישרים של השמשה הקדמית שלה היו עקומים בגרסת הייצור. הרודסטר גרם לתחושה, ששכנעה את ויליאם ליונס (מייסד יגואר ובוס העיצוב) להכניס אותה לייצור. החל משנת 1948, 1948 המכוניות הראשונות היו בעלות מרכבים פתוחים דו-מושביים עם לוחות אלומיניום. הייצור עבר למפלדת הפלדה הכבדה של 242 קילוואט או 1 ק"ג בתחילת 51. "1950" התייחס למהירות המרבית של מכונית האלומיניום, שהפכה אותה למכונית הייצור המהירה בעולם בזמן השקתה. בשנת 120 נמסר רודסטר הייצור הראשון לקלארק גייבל. בסופו של דבר ה- XK120 זמין בשתי גרסאות פתוחות, תחילה בתור מושב דו מושבי פתוח המכונה בארצות הברית רודסטר, ואז כקופה קופחת (DHC) בשנת 1949; ובשנת 120 גם כקופרת ראש סגורה, או קבועה (FHC). ב- 1953 במאי 1951, בכביש המהיר הריק אוסטנד-ג'באקה בבלגיה, אבות-טיפוס XK30 השיגו ממוצע ריצות בכיוונים מנוגדים של 1949 קמ"ש. בשנים 120 ו- 132.6, במסלול סגלגל בנקאי בצרפת, רוכבי הדרך XK1950 עמדו בממוצע על 1951 קמ"ש במשך 120 שעות ומעל 100 קמ"ש למשך שעה. בשנת 24, קופה ראש קבוע לקחה מספר רב של שיאי עולם למהירות ולמרחק כאשר היא עמדה בממוצע על 130 קמ"ש למשך שבוע. רודסטרים הצליחו גם במירוצים ובראלי.

מכוניות קלאסיות של יגואר למכירה

הרודסטרים הראשונים נבנו בסוף 1948 ועד תחילת 1950. החל משנת הדגם 1950 כל מוצרי ה- XK120 הבאים יוצרו בהמוניהם עם גופי פלדה לחוצה. בגרסאות ה- DHC וה- FHC, שמונו יותר מפוארים מהדרודסטרים, היו חלונות רוח וציפוי עץ על לוח המחוונים ומכסי הדלת הפנימיים. עם ראשי צילינדר סגסוגת וקרבורטרים SU בצד טיוטה צדדית, מנוע ה- XK הישיר בעל מצלמת ה- 3.4 ליטר ישר 6 היה מתקדם יחסית ליחידה המיוצרת בהמוניה באותה תקופה. עם יחס דחיסה 8: 1 סטנדרטי היא פיתחה 160 כ"ס, תוך שימוש בדלק 80 אוקטן. רוב המכוניות המוקדמות יוצאו; גרסת דחיסה נמוכה 7: 1, עם ביצועים מופחתים כתוצאה מכך, הייתה שמורה לשוק הבריטי. מפעל יגואר סיפק לרודסטרים את יחס הדחיסה הגבוה יותר לעיתונות. עיתונאים יכלו לבדוק את הביצועים האופטימליים של הדוגמנית בבלגיה, לאורך קטע דרך ישר וארוך בין ג'באקה לאוסטנדה. העיצוב הבסיסי של מנוע ה- XK, ששונה מאוחר יותר לגרסאות 3.8 ו -4.2 ליטר, נמשך עד סוף שנות השמונים. לכל מוצרי ה- XK1980 היו מתלים קדמיים של מוט הפיתול, קפיצי עלים חצי אליפטיים מאחור, היגוי כדור חוזר, עמוד היגוי מתכוונן טלסקופית ובלמי תוף בגודל 120 אינץ 'שהיו נוטים לדהות. מכוניות מסוימות היו מצוידות בבלמי תוף אלומיניום עם סנפיר כדי לעזור להתגבר על דהייה. משטח הבד הקל של רודסטרס ומסכי צד ניתנים לניתוק שהונחו מחוץ לטווח הראייה מאחורי המושבים, ולדלתותיו בסגנון ברצ'טה לא היו ידיות חיצוניות; במקום זאת היה חוט משיכה פנימי שהיה נגיש דרך דש במסכי הצד. ניתן להסיר את השמשה הקדמית כדי להחליפה במסכי אוויר. ל- Coupe Drophead (DHC) היה קופסת בד מרופדת ומרופדת, שהתקפלה על הסיפון האחורי מאחורי המושבים בעת נסיגה, וחלונות מגולגלים עם אורות רבע נפתחים. שמשת הזכוכית ה -12 חלקית השטוחה הוצבה במסגרת פלדה שהשתלבה במרכב וצבעה את אותו הצבע. לוח המחוונים ומכסי הדלתות ב- DHC וב- FHC היו מעוטרים בעץ, ואילו הכבישים הספרטניים יותר היו מעוטרים בעור. בכל הדגמים היו משטחים נשלפים שכיסו את קשתות הגלגלים האחוריות, מה ששיפר את המראה היעיל. במכוניות עם גלגלי תיל מרכזיים אופציונליים הושמטו הספוטים מכיוון שנתנו מרווח לא מספיק למוקדי הדופק של רודג'-וויטוורת 'עם 2 האוזניים. גלגלי תיל מצופים כרום היו אופציונליים משנת 2. בנוסף לגלגלי התיל, שדרוגים בגרסת הציוד המיוחד (שנקראה בגרסת M בארצות הברית) כללו הספק מוגבר, מתלים נוקשים יותר ומערכת פליטה כפולה.

קונים יגואר XK120?

בנובמבר 1949 מגזין "מוטור" בדק את הכביש בדרכים XK120. מכונית טרום-ייצור זו הרשומה כ- HKV 455, הייתה האב-הטיפוס הראשון שנבנה. זה היה גם דגם התצוגה של 1948 London Show Show. כאשר נבדק, היה לו יחס הדחיסה 8: 1, הותקן במכסה התחתון והפעל עם מכסה המנוע ומסכי הצד במקומם. המגזין דיווח על מהירות עליונה של 124.6mph, תאוצה מ- 0 ל- 60 קמ"ש תוך 10.0 שניות וצריכת דלק של 19.8 מיילים לגלון קיסרי.

יגואר XK120

E & R Classics, מומחה הרכב הקלאסי שלי ביגואר!

לחץ כאן כדי לראות את המלאי שלנו

מהם היתרונות של קניית מכונית יגואר XK120 בחברת ER Classics?
- מבחר נהדר של מכוניות קלאסיות למכירה
- כל המכוניות נבדקות בקפידה על ידי המכונאים בבית המלאכה שלנו
- הליכות MOT, ריתוך ופנים לרכב יגואר XK120 שלך
- מכניקת הזקנים המיוחדת שלנו יכולה לדאוג לכל ההליכים
אנו יכולים לדאוג לתיקונים, לתחזוקה ולצרכים המותאמים אישית
- מסעדה מלאה של מכונית יגואר XK120 שלך
- אנו יכולים לספק את המכונית הקלאסית שלך לכל מדינה אירופאית