29 במרץ (יום שישי הטוב) אולם תצוגה פתוח - 31 במרץ ו-1 באפריל (פסחא) אולם תצוגה סגור - יום ראשון 7 באפריל פתוח במיוחד 10:00-14:00


ארנסט פראג

שמי ארנסט פראג, הבעלים והמנהל של E&R ​​Classics. לאחר לימודיי ב-HEAO בברדה התחלתי לעבוד כמנהלת שיווק בחברת הזמנות בדואר. לאחר 10 שנים קניתי מניות בחברה והתקדמתי לתפקיד מנכ"ל. בשנת 2006 החלטתי למכור את המניות שלי והפכתי את תחביב הרכב הקלאסי שלי לעבודה שלי.

הצמיחה של ERClassics לאורך השנים
הקמתי את ERClassics ב-2008, שאיתה התחלנו בבניין קטן בקטשאובל. בשלב הראשוני היו לנו 3 סגמנטים: השכרת רכבים קלאסיים לחתונה, מכירת מכוניות קלאסיות וסדנת המכוניות הקלאסיות הנלווית. בשנת 2010 עברנו לדונגן, שם עברנו מבניין 1 ל-6 בניינים במהלך השנים עקב צמיחה. עקב הצפיפות החלטנו בשנת 2011 להפסיק את השכרת החתונה ולהתמקד לחלוטין במכירת מכוניות קלאסיות ובסדנה שלנו.

500 מכוניות קלאסיות ו-Youngtimers במלאי
בתחילת 2014, הנכס היפה הזה בוואלוויק הפך לזמין וקניתי אותו. הזזנו הכל וכאן הקלאסיקות היפות מגיעות לעצמן אפילו טוב יותר. בינתיים יש לנו 3 בניינים בוואלוויק, כי אחרת יש מעט מדי קיבולת לכמות המכוניות. יש לנו כיום 500 מכוניות קלאסיות ו-Youngtimers במלאי.

רון (מנהל הסדנה) ואני עובדים יחד מאז תחילת ה-E&R Classics ב-2008. אחרי כל השנים האלה, זה עדיין הולך מצוין. אנחנו יכולים להיות גאים בזה. בנוסף, אני גאה בכך שאנחנו צוות נעים, חרוץ, שכולם חולקים את אותה תשוקה למכוניות קלאסיות.

המכונית הראשונה שלי הייתה מסוג הונדה סיוויק 1 בצהוב בוהק משנת 1973. היא עלתה אז 750 גילדן, שהומר כעת לכ-330 יורו. הייתי מאוד מרוצה מהמכונית הזו ונסעתי בה הרבה, אבל לאחר זמן מה היא התחילה להשתמש בשמן. לא רק מעט שמן, אלא בערך כמו שהיה פעם השתמשו בבנזין. לכן היו לי את מיכלי השמן בחלק האחורי של תא המטען כדי למלא אותו בעת הצורך. מצאתי דוגמה משוחזרת לחלוטין בבלגיה בשנת 2018 ונתתי לה מקום נחמד באוסף שלי.

מכונית החלומות שלי היא בנטלי ספיד סיקס משנת 1930
מכונית החלומות המוחלטת שלי היא בנטלי ספיד סיקס משנת 1930 ב-British Racing Green. בנוסף, אני גם חושב א Jaguar נעילת מכסה מנוע חיצונית מסדרה 1 שטוחה מסוג E משנת 1961 היא קלאסיקה יפה להפליא. אני אוהב את ה Jaguar הטוב ביותר בצבע אפור מתכת אקדח עם פנים כחול.

נניח שהיית צריך לתת למישהו טרמפ. מי זה יהיה ולמה?
יש הרבה אנשים שהייתי רוצה לתת להם טרמפ, בשביל זה נצטרך לשכור אוטובוס קלאסי...

בגלל אהבתי למוזיקה הייתי בוחר בברוס ספרינגסטין. כשהייתי בן 18 (לפני הרבה זמן), ההופעה הראשונה שלי הייתה סיבוב ההופעות Tunnel of Love של ברוס ספרינגסטין. עד היום זה הקונצרט הכי טוב שחוויתי אי פעם. בנוסף לאנרגיה חסרת הגבולות והאיכויות המוזיקליות, עם השנים למדתי להעריך עוד יותר את מילות השיר (כולם נכתבו על ידו) ואת האופן שבו נושאי חיים מתפרשים במוזיקה ובמילים.

בגלל אהבתי לספורט הייתי בוחר (לאחר המוות) ביוהאן קרויף. אני חושב שזה לא צריך הסבר נוסף.

מהו הזיכרון הטוב ביותר שלך הקשור לרכב?
קניתי את המכונית הקלאסית הראשונה שלי כשהייתי בן 18. בעצם רציתי לקנות שברולט בל אייר משנת 1957 אבל כסטודנט לא יכולתי להרשות לעצמי. אז קניתי אופל אולימפיה רקורד P1, שהיה הדומה ביותר בדגם ויכולתי להרשות זאת לעצמי. שיקמתי את הקלאסיקה הזו לגמרי בעזרת חבר ואפילו נסענו איתה לחופשה בבלגיה, גרמניה וצרפת. היה לנו מאוד כיף עם זה, גם בזמן העבודה על הרכב וגם בחופשה. חשבתי שהפרט הכי טוב הוא וילון הגלילה (המקורי) שאפשר למשוך אותו מול הרדיאטור על ידי משיכת שרשרת בלוח המחוונים. זה נועד לחמם את המנוע של האופל מהר יותר בחורף.

מה הופך את יום העבודה ב-ERClassics לכל כך מהנה עבורך?
כשאני פותח את דלתות אולם התצוגה של ERClassics בבוקר, פוגש אותי ריח קל של שמן ובנזין. ריח שאתה מרחרח בתור חובב רכב. ואז אני מדליק את האור ומאות מכוניות קלאסיות וטיימרים צעירים, כל אחת מהיופי שלה חסר תקדים בצבע, כרום, גומי ועיצוב, זוהרות לעברי. איזו קבלת פנים מקסימה כל יום. אחר כך שותים כוס קפה עם הקבוצה, צוחקים מסיפורים נחמדים ואז עובדים על התחביב שלנו ועושים את המקסימום כדי להבטיח לקוחות מרוצים. הצלחתי להפוך את התחביב שלי לעבודה שלי, כמה זה יפה!

לאולדטימרים יש משמעות מיוחדת עבורי
למכוניות עתיקות תמיד הייתה משמעות מיוחדת עבורי. אני עדיין נהנה בכל יום מהיופי הקלאסי שיש לכל אחת מהמכוניות הללו להציע לנו, מהטכנולוגיה שבה הן מורכבות וכמובן מהסאונד הייחודי והיפה שהן מפיקים.

www.ernestpraag.com